marți, 11 martie 2008

Cu bună credinţă, domnului Pahomi

Stimate domnule, dacă tonul celor spuse de mine vi s-a părut jignitor, imi pare rău, nu asta a fost intenţia mea.
Dati-mi voie să răspund punctual la remarcile dumneavoastră:
1. M-am simţit ofensat la citirea materialului cu pricina pentru că, deşi afirmaţi că intenţiile sale au fost cât se poate de "curate", din ceea ce am citit nu am înţeles asta. Este posibil ca anumite emoţii subiective să-mi fi atenuat raţiunea de moment şi răbdarea de a insista pe text. Dacă despre asta a fost vorba, atunci acele emoţii persistă pentru că nu pot încă "dibui" tonul "admirativ" despre care vorbiţi. Fireşte că nu aveţi nicio obligaţie să găsiţi şi să utilizaţi cuvinte laudative la adresa TNL Iaşi.
2. În ceea ce priveşte regulile unui dialog civilizat, dacă am dat impresia că imi doresc altceva, îmi cer scuze sincer! Nu vă consider nicidecum un duşman, ci mai degrabă un analist care nu a înţeles în totalitate realitatea reprezentată de TNL Iaşi, fapt pentru care nu se exprimă corect asupra ei. Nu am pus la îndoială buna credinţă a cititorului ci corectitudinea, sau mai bine spus exactitatea celor ce a spus el. Încă ceva: daţi-mi voie să îmi aleg singur materialele teoretice din care îmi extrag principiile de comunicare, dat fiind că nu sunt un adept al teoriilor lui H-R Patapievici. Iar dacă vine vorba despre atacuri la persoană, regret înţelegerea exprimării mele (cu sinceritate spun, puţin furioasă) drept o astfel de atitudine, în legătură cu care nu sunt de acord.
3. Referitor la contradicţia sesizată în gategorisirea TNL Iaşi... fireşte că am folosit o exagerare intenţionată atunci când am spus TNL e singura organizaţie politică de tineret EXISTENTĂ în Iaşi. Existentă prin activitate şi vizibilitate. În mod formal mai există şi alte organizaţii politice dar nu "vieţuiesc" prin ceea ce întreprind.
4. Da! Înţeleg "tinerii sunt o proastă investiţie" sau TNL este "o organizaţiei 'compromiţătoare", pentru că modul în care am priceput eu că puneţi problema seamănă foarte bine cu discursul unor adversari, discurs care din gura lor sună foarte tendenţios. Chiar sper că am făcut o nefericită confuzie între între modul dumneavoastră de prezentare a opiniilor şi al lor.
5. Fac apel la o instanţă pe care o consider cu foarte mare autoritate morală asupra mea: oricine mă cunoaşte cu adevărat ştie că nu sunt mânat nici de ură, nici de dispreţ, rare ori de furie în felul în care mă poziţionez faţă de opinia unora. Recunosc! Utilizez de multe ori ironia, sarcasmul, unele şicane (poate nu cu foarte mare dibăcie), dar de aici până la ură... Nu domnule Nicu Pahomi, vă asigur că nu vă urăsc, nu vă dispreţuiesc şi, mai mult, regret sincer că v-aţi simţit jignit de comentariul meu.

Totuşi. Ce fel de reacţii, individual şi raţional eleborate, poate să stârnească un poll generat deîntrebarea "Care este tânărul liberal ieşean care a stricat cel mai mult imaginea partidului care l-a promovat?" O analiză strictă a acestei interogaţii (afirmative, pot să adaug) imi traduce cam aşa: "Există cel puţin un tânăr liberal ieşean care a stricat foarte mult imaginea partidului care l-a promovat! Cine este el?" şi din moment ce varianta de răspuns "niciunul" lipseşte, mie îmi dă de înţeles că există o oarecare tendenţiozitate, dacă nu o eroare nevinovată de construcţie. Textul ataşat nu clarifică această dilemă, natura bănuitoare a omului trimiţându-ne spre varianta opinării tendenţioase. Admit încă posibilitatea de a ma înşela, dar această posibilitate implică acele erori de construcţie despre care vorbeam.

Îmi reafirm dorinţa pentru un dialog curat şi regret accentele răutăcioase cu care am tratat materialul dumneavoastră, dacă ele v-au ofensat.

Aaaa...! Când am spus "Analişti de bahlui cu aspect de broască" nu m-am referit la dumneavoastră. Ştiu eu alţi "niorcoi"!

2 comentarii:

Nicu Pahomi spunea...

Sever, nu m-am simţit ofensat, ci mirat şi cumva dezamăgit de reacţie. Era cu totul altceva decât modul în care ştiam eu că teneliştii ieşeni pun problema. Arareori, de exemplu, i-am văzut pe tinerii consilieri liberali făcând remarci impulsive la criticile (unele dintre ele chiar nedrepte)ce îi vizau. Iar mirarea mea a fost cu atât mai mare cu cât, repet, în motivaţia pentru poll-ul de pe blogul meu nu criticam organizaţia din care faci parte, ci, dimpotrivă, vorbeam de un TNL care ieşea în faţă pe scena politică ieşeană, devansând în spirit întreprinzător toate celelalte organizaţii de tineret locale.

Mai departe, m-am referit în termeni ce ar putea fi catalogaţi critici, doar la un grup anume din cadrul TNL - mai exact la cei care au fost promovaţi în posturi cheie din administraţia centrală şi locală -, susţinând că imaginea negativă pe care au căpătat-o între timp unii dintre ei (nu am pus problema dacă pe drept sau pe nedrept, aceasta fiind o cu totul altă discuţie) dăunează şi imaginii partidului care i-a promovat. Drept concluzie, invitam pe orice vizitator pe blog să participe la un sondaj în care să indice numele unuia dintre tinerii liberali listaţi. Intenţia acestuia este de a afla care dintre ei nu a reuşit să se ridice la nivelul aşteptărilor iniţiale şi, implicit, s-a dovedit a fi o "investiţie" proastă ce a determinat o pierdere de imagine pentru partid.

Nici vorbă de intenţia de a jigni vreun tenelist sau de a denigra această organizaţie; nu am făcut decât să lansez o provocare la discuţie sau, ca să vorbesc în termenii lui Marius Dangă, am aruncat o mănuşă.

Paul spunea...

Participa la campania pentru deschiderea unei farmacii non-stop in Copou
http://paulsava.blogspot.com/2008/03/
farmacie-non-stop-in-copou.html