vineri, 28 martie 2008

Fiinţă umană, vreau transport public demn de mine!

Domnule primar, sunt plătitor de taxe şi impozite în municipiul Iaşi, motiv pentru care vă rog să rezolvaţi problema transportului în comun, odată cu cele ale drumurilor, curăţeniei, iluminatului public, siguranţei, locurilor de parcare, locurilor de joacă pentru copii etc.
"Animalele trebuie să dipună de suficient spaţiu şi trebuie, în cazul absenţei unor situaţii speciale contrare, să se poată culca", spune art. 6, paragraful 1, din Convenţia europeană privind protecţia animalelor în transportul internaţional.
Norma europeană menţionată face referire la condiţiile pe care trebuie să le respecte transportatorii de animale din spaţiul comunitar. Ea doreşte să arate că în timp ce unii se gândesc la confortul necuvântătoarelor, dumneavoastră, domnule primar ... ce griă aveţi?
Am călătorit în această dimineaţă, pe traseul lui 28, într-un MAZ în care se înghesuiau circa 120 de călători frustraţi. Era şi normal pentru că ne miroseam subţiorile (şi nu numai) unii altora, asemeni unor primate.
Am observat, de vreo două zile, că frecvenţa curselor autobuzelor MAZ pe trasul Dacia - Copou s-a rărit, deşi în vechiul program de traseu, destul de bine organizat, vehiculele erau de cele mai multe ori burduşite. Probabil că regia din subordinea dumneavoastră a considerat că este mai bine ca autobuzele sa circule pe acea rută o dată la 15 - 20 de minute în loc de 7 - 10 minute, cum se întâmpla până acum. Nu domnule primar, nu e bine aşa! V-o spune unul dintre cei peste 100 de călători din "conserva" 28, în care am avut neplăcerea să ma aflu în această dimineaţă. Cel mai probabil funcţionarii de la RATP şi nici dumneavoastră nu aţi folosit de foarte mult timp un mijloc de transport în comun pentru a ajunge la serviciu, fapt care mă lămureşte oarecum de ce am trăit 25 de minute de "prizonierat public" astăzi dimneaţă.
Nu visez să mă pot întinde pe jos în autobuzele RATP, aşa cum au dreptul animalele din Europa, nu îmi doresc nici măcar să prind loc pe scaun, dar cred că am dreptul să circul civilizat, ceva mai liber decât cei trimişi în lagărele de exterminare naziste, în timpul Războuiului.
Vreau să mi se respecte condiţia de fiinţă umană şi drepturile ce-mi revin din această condiţie. Altfel voi fi nevoit să vă tratez, pe dumneavoastră şi pe cei de la RATP, ca de la animal la animale, ceea ce nu-mi doresc.

2 comentarii:

Madalina Tudose spunea...

Sever, asta e subiectul meu preferat...traseul 28, si eu sunt o "calatoare" fidela a acestui traseu... si consider ca e o mare mare bataie de joc.
Nu stiu ce se intamplA in ultimul timp dar chiar cei care urca in autobuze si maxi taxi trebuie sa traga o gura mare de aer in piept inainte de a urca si apoi sa intre, mirosul e groaznic...oamenii nu se mai spala, s-a oprit apa in Iasi habar n-am sau aceste cutii numite autobuze sau maxi taxi nu mai sunt aerisite cu lunile ca altfel nu imi explic...
In plus de cand s-a marit traseul si 28 circula din Dacia nu de la Piata Alexandru...e groaznic, pana ajunge la mine in Mircea e plin ochi si circula destul de greu, astept cateodata zeci de minute iar cand apare... e plin plin plin. Ceva trebuie facut neaparat ca vorba ta nu suntem animale ce draq...
Dar cel mai tare imi place ca daca comentezi despre conditiile circulatie soferii te trimit imediat la taxi...de parca transportul public e degeaba...hai sa il desfiintam si gata.

Groaznic!

Contribuabilul fericit spunea...

http://contribuabilulfericit.blogspot.com/2008/03/un-tramvai-numit-dorinta.html